ÍRÁN:CI > FILMY > CELOVEČERNÍ FILMY

Otcovský dům + diskuze

خانه پدری

Režie: Kianoush Ayari

Rok: 2012
Země: Írán
Délka: 97′
Jazyk: persky
Titulky: EN
Premiéra: Venice IFF

Otcovský dům + diskuze

خانه پدری

Režie: Kianoush Ayari

Mladou a bezmocnou dívku vězní ve sklepení rodinného domu věřící otec, který lpí na starých tradicích. Nakonec se ji rozhodne zabít, protože pošpinila rodinnou čest. Tajně ji pohřbí v zadní sklepní místnosti, kde ženy z rodiny tkají koberce, aniž by tušily, jaká temná pravda se v ní ukrývá.

Její ztráta, nebo možná její přítomnost, rodinu nepřestává pronásledovat. Odráží se v generacích žen, které se chtějí dozvědět víc o jejím náhlém zmizení a o pověstech, které se kolem něj šíří.

Snímek Otcovský dům, který byl íránskými úřady více než deset let zakázán, je jedním z nejkontroverznějších, nejrafinovanějších a nejúchvatnějších filmů íránské kinematografie z posledních dvaceti let. Předkládá nelítostný pohled na temnou a nesnesitelnou realitu patriarchátu v Íránu a stoletý neutuchající boj íránských žen za jeho překonání.

TRAILER

PROJEKCE

Kianoush Ayari

Íránský střihač, scenárista, producent a režisér Kianuš Ajari se narodil v roce 1951 v Ahvázu. Svou filmovou kariéru zahájil v roce 1970, kdy se připojil k experimentální skupině amatérské kinematografie Free Cinema Group ve svém rodném městě. Brzy se prosadil a natočil v tomto období několik krátkých 8mm filmů.

Svou profesionální filmovou kariéru zahájil jako režisér snímkem The Monster. V následujících letech vytvořil Ajari díla výjimečné umělecké hodnoty, včetně filmu Beyond the Fire, po němž následoval kritikou oceňovaný snímek To Be or Not to Be. Otcovský dům je Ajariho dosud nejkontroverznějším dílem. Po více než deset let bylo zakázáno jeho veřejné promítání.


GALERIE